- Hvad gør jeg hvis patienten ikke har besvaret spørgeskemaet ved ankomst i klinikken?
Svar: Der sendes dagligt påmindelser til patienten i 3 dage. Det kan forekomme at mails går i spam/reklameboks.Tjek at patientens mailadresse er korrekt anført i stamoplysninger i journalsystemet.Tjek at der er anvendt korrekt diagnosekode (bør hentes ind i henvisningen efter at diagnosekoden er tilknyttet patienten).Bed dernæst patienten om at scanne QR-kode for den relevante diagnosekode (se QR-koder her).Patienten kan da straks besvare, men der vil være nogle minutters systemforsinkelse i sundhedsintranettet før korrespondancemeddelelsen kommer til klinikken.
- Hvordan gør jeg hvis patienten får en konsultationstid samme dag de kontakter, men jeg vil fortsat gerne have at patienten besvarer et spørgeskema?
Svar: Opret først patienten med den relevante diagnosekode og send henvisningen som vanligt. Vent et par minutter og få derefter patienten til at scanne den relevante QR-kode (se QR-koder her) og besvare spørgeskemaet.Bemærk at man ikke kan kombinere konsultationsydelser samme dag, dvs. at man i disse tilfælde må undlade at fakturere for e-kons.